Synpunkter

Vi vill bli bättre! Har du synpunkter på kommunens service eller tjänster? Lämna gärna en synpunkt till oss om du har ett förslag, vill framföra ett klagomål eller ge oss beröm. Dina synpunkter ger oss en chans att chans att utveckla och förbättra kommunens verksamheter och tjänster.

Hur hanteras en synpunkt?

  1. Registrering: Synpunkten tas emot via e-post, telefon, webbformulär eller fysiskt brev.
  2. Handläggning: Kommunen utreder frågan och beslutar om åtgärder.
  3. Svar till medborgaren: Om synpunkten kräver återkoppling får den som lämnat synpunkten ett svar. Väljer du att vara anonym får du ingen personlig återkoppling.
  4. Uppföljning: I vissa fall vidtas åtgärder baserat på synpunktens karaktär, exempelvis reparationer eller förändringar i service.

Bra att veta innan du lämna din synpunkt

Samtliga synpunkter registreras och blir då offentliga handlingar, om de inte innehåller uppgifter som ska sekretesskyddas enligt lag.  

Lämna din synpunkt via vårt kontaktformulärlänk

Sidan uppdaterades: 5 februari 2025
Hjälpte informationen på den här sidan dig?