Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, service, vård och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden. Hos oss finns följande verksamenter:
Äldreboenden
Hemtjänst
Särskilt boende för personer med funktionsnedsättning
Personlig assistans
Korttidshem för barn och ungdomar
Hälso- och sjukvård
Exempel på jobb
Hos oss kan du jobba extra som:
Undersköterska
Vårdbiträde
Stödassistent
Personlig assistent
Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. Du får också så mycket tillbaka från de du finns där för. Leenden, tacksamhet, förtroende, skratt, vänskap och livshistorier– här är du alltid uppskattad och betydelsefull.
Du arbetar på olika arbetsplatser beroende på behov, och arbetstiderna kan variera. Vi söker dig som är flexibel och vill bidra där det behövs.
Så här anmäler du ditt intresse
Vill du söka extrajobb hos oss? Skicka in ditt CV och personliga brev till:
Tänk på att din intresseanmälan inte är en formell jobbansökan. Det innebär att du inte alltid får återkoppling, men om din profil matchar våra behov kan vi kontakta dig.
Välkommen att anmäla ditt intresse och gör skillnad - på riktigt.
Vanliga frågor
Vem kan söka extrajobb inom förskola och skola?
För att jobba hos oss;
måste du ha fyllt 18 år.
behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.
behöver du lämna in ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister.
Du som inte är svensk medborgare och har medborgarskap utanför EU behöver också uppvisa uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd.
Vad händer med min intresseanmälan?
När du har gjort din intresseanmälan går vi igenom den. Vi tittar på din utbildning och erfarenhet men även din personliga lämplighet.
Vi går igenom intresseanmälningar löpande och kontaktar dig om du blir aktuell för intervju.
Vi anställer timvikarier utifrån de behov som finns i verksamheten.
Vad behöver jag tänka på om jag blir kallad till intervju?
Vid en eventuell intervju är det bra om du har med dig:
Utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister i original. Blankett för att beställa utdrag ur belastningsregistret hittar du på Polisens webbplats. Tänk på att det kan ta lite tid att få ditt utdrag efter att du beställt det hos Polisen.
Du som inte är svensk medborgare - och har medborgarskap utanför EU - behöver visa ditt uppehållstillstånd och arbetstillstånd.
Jag har skyddad identitet - hur kan jag skicka in min ansökan?
Om du har en skyddad identitet så är du välkommen att kontakta oss på bemanningsenheten via Kontaktcenter på telefonnummer 0500-49 80 00, Vi hjälper vi dig med din ansökan. Du ska inte göra en intresseanmälan digitalt eller skicka dina personuppgifter via e-post.
Vilka tider kan jag arbeta?
Arbetstiderna varierar utifrån verksamhetens behov. Det kan vara både dagtid, kvällar, helger och nätter.
Oavsett yrkesområde kan du som timvikarie i hög grad påverka ditt schema. Du lägger själv upp din tillgängliga tid i ett digitalt system. Du får sedan förfrågningar utifrån de tider som du har angett.